Casament de la Montse i el Mario, el passat 3 d'agosto,
ben controlats per Quimet i Dolors (Foto Jordi Aliaga)

Ja estem de nou amb vosaltres. Torna
El Temps Passa en la que serà la seva sisena temporada a
Altafulla Ràdio, la segona a
Ona La Torre i la primera a
Ràdio l'Hospitalet de l'Infant. El nostre programa retorna amb més força si cap i és que en el fons, tant a
Quimet com a
Mario que seguim sent nens grans, ens encanta compartir música i vivències amb tots els oïdors.

Per tant hem decidit complir amb una promesa que vam fer al principi de la passada temporada i que unes vegades per mandra i altres perquè teníem sobre la taula discos que voliem compartir, ho hem anat posposant. Avui
El Temps Passa... i la música queda tindrà uns protagonistes molt grans, possiblement el grup més important de la història de la música. Avui escoltarem música de
The Beatles, per tant obrim la barraqueta i comencem amb la primera cançó que van gravar quan encara eren
The Beat Brothers, el bateria era
Peter Best i el baix el tocava
Stu Sutcliffe (a la foto) (Liverpool 23 juny 1940 - Hamburg 10 abril 1962), mentre que
Paul i
John s'encarregaven de les guitarres,
George cantava i eren el grup d'acompanyament de
Tony Sheridan.
Quimet comença a fregar-se les mans afirmant que ell ha tocat gairebé totes aquestes cançons, la veritat és que
Mario també, però menys.
The Brisk - My Bonnie

En una botiga dedicada a la venda de mobles i que disposava d'una petita secció de discos, situada a Liverpool, va començar a arribar gent jove demanant una cançó "My Bonnie",
Brian Esptein, propietari de la botiga finalment es va posar les piles i va prendre la decisió d'informar-se. Quan cap discogràfica va saber donar-li raó de
The Beat Brothers es va anar al
The Cavern Club per veure'ls. Despres de lucinar els va proposar un tracte. Ell passaria a ser el seu manager, es faria carrec de totes les despeses i es quedaria el 50% dels seus beneficis cas que n'hi haguesin i van haver beneficis i molts. "My Bonnie" es trobava en el LP de
Tony Sheridan, un cantant al que ells acompanyaven i que els va permetre interpretar una cançó en el seu disc, en la què curiosament, va cantar
George Harrison. Avui a
Peter Best i
Tony Sheridan només se'ls recorda per la seva vinculació a
The Beatles.
The Brisk gravaren aquest tema comptant amb
Julián Granados com a cantant, en el seu tercer EP editat per Belter el 1964.
The Brisk i a dalt The Cavern Club
Los Gatos Negros – Ella te quiere

És una bona versió en castellà del "She loves you" que Los Gatos Negros, un dels grans grups surgits a Barcelona van gravar per al seu primer EP amb Marbella, subsegell de Vergara, el 1964, tot i que ja havien editat anteriorment dos EP 's amb Belter. En aquest disc hi havia una altra cançó de The Beatles, el "From me to you". Per cert, la creadora del famós pentinat de The Beatles, va ser la fotògrafa alemanya Astrid Kirchherr que quan ells van actuar a Hamburg es va convertir en companya sentimental de Stu Sutcliffe (Liverpool juny 23, 1940 - Hamburg abril 10, 1962) que va ser el primer baixista del grup i amic íntim de John Lennon des del institut. Quan van acabar la gira Stu es va quedar a Alemanya i moriria poc després a causa d'una hemorràgia cerebral l'origen de la qual estava en una baralla de carrer sostinguda a Liverpool feia un parell d'anys. Los Gatos Negros es troven en actiu, si bé pensem que del grupo original avui solsament queda el guitarra Quique Tudela.
Altres discos de Los Gatos Negros i postal
Los Mustang – Conocerte mejor

Gairebé amb tota seguretat, els millors versioneros de
The Beatles a Espanya van ser
Los Mustang, la banda liderada per
Santi Carulla i aquest tema es trobava en un dels seus millors EP 's, publicat per EMI el 1964, encara que el tema estrella va ser "Ma vie" d'
Alain Barriere. Va ser compost per
Lennon i
McCartney el 1964 per a la banda sonora del film "A Hard Day's Night" de 1964, es va titular originalment "I should have know better" i es va publicar el 10 de juliol de 1964, però com solia passar en el tàndem de compositors, encara que només va ser un d'ells qui la va escriure, al registrar-la consten tots dos, en aquesta ocasió va ser
John Lennon qui va compondre "I should have know better".
Els Mustang són l'única banda de pop dels seixanta que fins a la seva dissolució el 2000 ha mantingut els mateixos components originals.
Altres discos de Los Mustang, postal i a sota tebeo Claro de Luna
on també van ser protagonistes
Los Tiburones – Perdi tu amor
Los Tiburones van sorgir a Barcelona i ells compaginaven les seves actuacions a la ciutat Comtal amb la Costa Brava. Es van crear a principis de 1963 i eren els germans
Jose i
Guillermo Alcaraz, bateria i cantant i baix respectivament, al costat dels guitarristes
Erich Maier i
Enrique Baig. Van debutar a
La Formiga al febrer de 1963, una de les sales amb actuacions més importants a Barcelona per aquella època.
Los Tiburones només van gravar dos EP's i aquest tema que escoltem ara a
El Temps Passa... i la música queda, es trobava en el segon, editat el 1965 i es tracta d'una versió del "I'm down" de
The Beatles que signada com és habitual pels dos, va ser escrita per
Paul i es va editar com a cara B del single amb "Help" a la A, encara que a Espanya es va publicar en format EP. Els nois de Liverpool sempre van reconèixa que el tema tenia influències de
Little Richard. Es va gravar en la mateixa sessió que "Yesterday" i "I've Just Seen a Face", el 14 de juny de 1965. Voleu una curiositat, l'última actuació de
Los Tiburones va ser al
Casino de Reus, el
31 de Decembre de 1966, despres es van desfer. Disc de Los Tiburones i foto
Los Ídolos – Hay un lugar
Los Ídolos, van ser una banda de transició que després de gravar tres EP's es va reconvertir a
The Canaries i aquests després serien
Los Canarios, la millor banda de soul espanyola al costat de
Conexión i
Doble Dinamita. El cantant i guitarra de
Los Ídolos va ser
Eduardo Bautista, el que va ser polémic president del
SGAE, el mateix que proclaman als quatre vents que defensava els drets i els interesos dels autores, peró que junt amb la cofraria de xorisos que l’envoltaven, sembla ser que es dedicava a omplirse les butxaques. Es curios, tant parlar dels
pirates i els mes grans de tots es trovaben a casa. La història de
Los Ídolos comença el 1961, quan
Teddy (a la foto) crea
Los Diablos del Rock en la seva Gran Canària natal, al costat de
José Manuel (baix),
Germán Pérez (guitarra solista) i
Tato Luzardo (bateria). Després van canviar al baixista per
Rafael Izquierdo i passarien a ser
Los Ídolos ja que diables hi havien molts en el territori musical espanyol i es van anar a Madrid i veient que la cosa no rutllava es van apropar fins a Barcelona i serien fitxats per Belter. Aquest disc es va gravar al
Casino de l'Aliança del Poble Nou amb la bateria embotida en una llotja per fer acallar el seu so i tot en directe d'una tirada, sense públic, això si.
Los Ídolos van versionar també als
Beatles, cantat en anglès i castellà. Aquesta cançó es “There´s a place” dels
Beatles i es trovaba al seu tercer i últim EP editat per Belter al 1964 on també van incloure un altre versió beatleniana “I saw her standing there”. Per cert,
Eduardo Bautista va intervindre a la versió espanyola de
Jesucristo Superstar i feie un paper que avui ens donem compta li era completament adient, el de
Judas Iscariote.
Tony Ronald y sus Kroners - Boys

El seu veritable nom és
Siegfried Andre Den Boer Kramer, va néixa a Holanda el 1941, però va triomfar a Espanya. Aquesta és una de les moltes cançons que
Tony Ronald va versioná del grup de Liverpool. Es va publicar en un EP al 1964.
Tony Ronald va gravar en solitario, va crear el
Kroner’s Dúo amb
José Luis Bolívar i més tard
Tony & Charlie. Finalment es va llençar definitivament en solitario, bé, va crear
Tony Ronald y sus Kroner's i pels
Kroner's van passar gent de la talla de
Max Sunyer,
José Más "
Kitflus",
Francis Rabassa,
Jordi Colomer,
Primitivo Sancho,
Àngel Riba,
Frank Mercader,
Santi Picó i altres. Per cert,
Tony va gravar un single en català amb les cançons "Estem vivint" i "Cada dia"que ja hem escoltat a
El Temps Passa... i la música queda.
Tony Ronald y sus Kroner's. A dalt un parell d'EP's
LA MÚSICA QUE ES FEIA A CATALUNYA
Los Dracs – Rock and Roll Music

Parlar de
Els Dracs és una altra cosa. Van ser al costat de
Els Tres Tambors els millors grups de pop-rock en català de l'època i també van gravar en castella, per a mostra os portem aquest clàsic de
Chuck Berry inclós en un disc editat per el segell Alma. La cançó va ser èxit a Europa quan la van versionar els
Beatles. Per cert que el EP on van incloure la seva versió de “La casa del sol naixent” va ser el disc més venut del catàleg del segell Concentric (la portada os l'hem posat a sota), si bé i com és habitual en les produccions de Concentric, pateix de falta de baixos i bateria que sonen molt per sota del volum al qual haurien d'estar. Aquest EP de
Els Dracs si que estaba interpretan en català. El sextet, liderat pel cantant
Jordi Carreras, va treballar des de 1964 a 1971 i van gravar 3 EP 's en català per Concentric i aquest en castellà per Discos Alma i on també es va incloure un altre versió dels
Beatles, “Un billete compró”. Creiem recordar que el guitarra era
Carlos Rubio, encara que no estem segurs i el bateria
Vicente Carós que va morir el 20 de gener de 2010 als 63 anys d'edat.


Portades de dos EP's d'Els Dracs, a sota postal del
segell Alma on gravaven en castellà
Nuri – Es una noia

Al 1965 i mitjançant el segell Concentric, es va publicar aquest EP de
Nuri, una joveneta cantant catalana que també tocava la guitarra. Aquesta nena va començar a gravar després d’haver guanyat el
Primer Show Ye-Ye, un concurs que no va tindre cointinuitat i que estava organitzat per
Ràdio Barcelona, al carrer Caspe número 6 de Barcelona, al costat del cine
Tívoli y devant del
Novedades. Els arranjaments de les cançons i la producció artística van estar a càrrec de
Francesc Burrull que aleshores era el director musical del segell Concèntric. Conté 4 versions d'èxits de l'època i aquesta versió del "She's a woman" que ere un dels èxits del grupo de Liverpool,
The Beatles. Val a dir que la
Nuri no s’ho monta gens malament. L'adaptació de les lletres és de
Ramon Folch i Camarassa.
Nuri va tindre una molt curta carrera musical, és va retirar molt jove i creiem que va morir l'any 2002.
Francesc Burull
Els Picapedrers – Ajuda’m

Aquest disc, un EP d'
Els Picapedrers, publicat per Edigsa el 1965 és un dels pocs discos que van gravar aquests quatre joves catalans. Es tracta del "Help", una de les cançons més populars de
The Beatles i que va donar títol a la seva seguna pel.lícula, encara que la cançó va ser versionada i molt en llengua castellana, no recordem cap altra versió en català, cosa que no vol dir que no és fessin altres, la memòria ja no respon com abans i internet quan es busca informació d'aquest tipus de grups es mostra molt poc generós. Tornant a
Els Picapedrers, en aquest mateix disc també versionen el "Ticket to ride" dels de Liverpool titulant-la "Un bitllet ha compra'n", "Xarada" i "Adéu amor". En aquest enregistrament podreu apreciar el que sempre hem comentat sobre el segell Concentric, aquí la instrumentació sona al volum degut i el resultat és molt acceptable, és clar que aquest va ser publicar per el segell Edigsa. Creiem que aquest és l'únic disc que
Els Picapedrers van gravar.
The Bonds – Ahir

Eren quatre nois que van adoptar aquest nom amb dues connotacions la del
007 i la catalanització de
Los Buenos, grup madrileny amb el que no tenien res a veure. Pertanyia a un EP publicat pel segell Concentric on la peça estrella va ser la versió en català del "Que família más original" i “Satisfacció” mític tema dels
Stones. També estava el "Wooly Bully" i que era una bona versió del clàsic dels nort-americans
Sam The Sham & Pharaohs.

L’adaptació de les lletres va ser de
Ramón Folch i Camarasa. Creiem que a part d’aquest EP no van gravar res més. Nosaltres os em portat el “Ahir” que es la versió del “Yesterday” dels
Beatles i que si bé estava signada per el tàndem
Lennon/McCartney, va ser una composició d’en
Paul. Val a dir que la versió dels
The Bonds es bona, dins de ser molt acústica, però la resta de cançóns son bastant fluxetes, es clar que la explicació es sensilla i no te res a veure amb la qualitat del grupo, es tracte del segell i la linea de producció que seguien: Concentric-Espinas Ah! Ho hem dit en moltes ocasions,
José María Espinas creia en els cantautors i quan va fundar Concentric, els grups que van gravar allà sonaven a cantautor i els baixos i bateries quedaven empastades de manera que o no lluïen o semblava que s'havien anat de vacances.
Josep María Espinàs en un recital, acompanyan-lo
veureu a Quico Pi de la Serra
ELS ANUNCIS DELS NOSTRES RECORDS

Avui i com aquest és el primer programa de la nova temporada, us hem seleccionat anuncis a l'atzar extrets del nostre arxiu sonor de l'època daurada. És clar que ara i veient-los, ens adonem que, per variar, estan relacionats amb la cuina i és que tant
Quimet com
Mario, són uns tragaldrapas. Ja l'hi deia
Pere Tàpies al
Mario que tant un com l'altre eren "Un Bon vivant".
La Y de Ibarra
Ybarra va ser un altre dels olis populars a l'època, sobretot per allò de que "
El secreto está en la Y. la Y d'Ybarra". Per cert que en els anys 50
Ybarra és va va obrir al marcat sud-americà des de l'Argentina. La campanya publicitaria la va fer Zulma Faiad (a la foto), actriu, model, ballarina i vedette de revistes que va néixa a Buenos Aires el 1944. La seva carrera artística va començar en els seixanta com a model

publicitària i la va llançar la propaganda del "
Aceite 38 de Ybarra" en la qual sortia ballant i la veu en off del locutor deia: "
A esta lechuguita no le falta nada", parlan de l'amanida, no penseu malament. No és l'anunci que escoltem avui, però és el mateix producte. La firma
Ybarra va ser creada l’any 1842, per
José María de Ybarra y Gutierrez de Caviedes, primer
Conde de Ybarra i amb l'objectiu de comercialitzar els productes agraris de les propietats familiars a Andalusia, va fundar
Hijos de Ybarra. L'oli va aconseguir el premi a la qualitat atorgat a la
fira de Filadèlfia de 1876. El 1985
Ybarra va ser la primera empresa del sector que va envasar oli d'oliva en
tetra-brik. Es clar que per oli bó, bo de veritat, el que tenim a les nostres comarques, oli d'
arbequina, el millor de tot el mon i part del extranger.
Vinagre Parra

Del
Vinagre Parra que creiem que avui ja no és al mercat, no saben res de res, de fet ni a quina empresa pertanyia ni d'on era. Cap informació hem trobat per oferir-vos, però com l'anunci estava en els nostres arxius i està molt bé, aquí us l'oferim perquè no es pot entendre una bona amanida sense oli d'oliva i vinagre, clar que
Mario prefereix posar-li llimona i
Quimet també Mira que son estranys aquests dos.
Arròs La Cigala

A nosaltres de l'arròs
La Cigala sempre ens va resultar curiós aquell eslògan "
Ni se pega ni se agarra" que ja en els 70 va provocar molts acudits verds i moltes conyas i que de fet no sabem si era l'anunci o l'acudit. Sempre hem sentit en l'ambient festiu que els xinesos tenen els ulls semitancats i allargats pel fet de menjar molt
arròs, cosa que fa que vagin restrets i hagin de fer molta força quan visiten el lavabo... és broma. La veritat és que l'
arròs és un gran aliment i molt saludable. Pot ser incorporat a la dieta al quart mes de vida del nadó per la seva alta tolerància i és una guarnició molt més sana que, per posar un exemple, la patata, en contenir menys greix. Actualment, la marca la
Cigala forma part del
Grup Ebro-Puleva, de fet el
Grup Herba és líder en el sector arrosser mundial.
La Cigala aquesta radicat a San Juan de Aznalfarache (Sevilla).
Chupa Chups

El fenomen
Chupa Chups és digne d'estudi. Un caramel col.locat en un palet, afusellament de la clàssica piruleta de tota la vida, però rodó en aquest cas, s'ha convertit en un dels productes sorgits a Catalunya amb més difusió mundial i és que el
Chupa Chups es ven fins a la Xina. Es va crear el 1958 i l'actual logotip va ser dissenyat per
Salvador Dalí, és clar que ho va fer per diners, però parlem de molts, molts diners, uns quants milions de les antigues pessetes. Un dels que van contribuir a popularitzar-lo a tot l'orbe va ser l'actor
Teddy Savallas, el popular
Koyak que en una època on els fumadors estaven molt ben vistos. ell es dedicava a xuclar un
Chupa Chups.

L'actual seu de l'empresa a Espanya es troba a Sant Esteve de Sesrovires, a Barcelona. L'empresa va ser fundada per el català
Enric Bernat el 1958 a Villamayor (Astúries), si bé la companyia pertany al grup italià
Perfetti Van Melle des de 2006. Inicialment es deia només
Chups, però quan va sorgir l'eslògan "
xucla... Chups" es van unir les dues paraules en l'argot popular i va passar a ser
Chupa Chups. El 1995 es convertia en el primer caramel amb pal consumit en l'espai. Per cert, al Japó en diuen "
chupachaps". Recordeu la cançoneta "
Un palito lo sostiene para no mancharte tú".
Acabem com ara la secció de publicitat del record i seguirem amb El Temps Passa... i la música queda, des de les sintonies d'Altafulla Ràdio, Ona la Torre i Radio l'Hospitalet de l'Infant.
Bruno Lomas – Soy Libre

Havia estat component del grup valencià
Los Milos i un bon dia,
Emilio Baldoví Menéndez els va deixà i marxà a França on el van convertir en
Bruno Lomas. Quan va tornar es va rebotar amb els seus companys de
Los Milos i va crear
Las Estrellas de Fuego i al poc temps va començar en solitari el 1966, si bé primer es va fer acompanyar per
Los Rockeros durant uns anys. Va ser un dels nostres millors cantants rockers en els 60 i a mitjans dels 70 es va retirar. Va néixa a Xàtiva el 14 de juny de 1940. Quan finalitzaven els 80 el cuquet que li rosegava per dins i una oferta d'EMI li van fer replantejar-se la seva retirada i
Bruno Lomas va decidir tornar a gravar i als escenaris. Es trobava en plena forma i va voler tornar pels seus fueros. Va marxar a Madrid i va signar contracte amb la casa de discos,

traurien primer una recopilació dels seus vells èxits i prepararien temes nous per al següent treball que sortiria entre sis mesos i un any després. Tots aquells plans de futur de
Bruno Lomas es van truncar a la carretera quan, conduint un
Mercedes 250, va tenir un accident de trànsit prop de la Pobla de Farnals, el 17 d'agost de 1990. EMI publicar el doble LP amb el títol "Bruno Lomas 1940-1990", avui un disc per al record.
Bruno Lomas era un aficionat a les armes i sempre va dedicar cançons a la
Guàrdia Civil i aixó li va implicar algun problema i va arribar a rebre amenaces d'ETA, però també era un conductor esbuxarrat, amant de la velocitat i li agradava conduir els seus cotxes, sempre potents, a tot el que donaven de si. Això li va passar factura a
Bruno Lomas i va pagar amb la seva vida quedant avui com una gran veu en el record de la nostra història musical. Aquesta cançó que escoltem ara es la versió del “Day tripper” dels
Beatles i es trovaba recullida al LP "Bruno Lomas" que va publicar al 1974, si bé pensem que també es va editar en un EP.
Julio Iglesias – My sweet Lord

Fins l'incombustible
Julio Iglesias, "
Agosto Catedrales" per la seva popularitat mundial, versiona a
The Beatles. Bé, aquest tema no és de
The Beatles, però va ser el primer gran hit de
George Harrison (Liverpool, 25 de febrer de 1943 - Los Angeles , 29 de novembre de 2001) quan es va llançar en solitari ja desfet el grup i es va incloure al "All Things Must Pass", el primer àlbum triple de la història. El tema va ser demandat per plagi per la seva similitud amb "He 's So Fine", composta per
Ronald Mack 
al 1962 i que va gravar el grup nord-americà
The Chiffons. Aquesta bona versió que ens porta
Julio Iglesias us l'hem tret del doble disc "Con la ayuda de la amistad" que va publicar RamaLama i en què un munt de grups de diverses èpoques, versionaven a
The Beatles.
Julio José Iglesias de la Cueva, va néixa a Madrid el 23 de setembre de 1943 i va ser porter del Reial Madrid fins que un accident va truncar la seva carrera esportiva. El seu pare va deixar la seva consulta i es va dedicar plenament al seu fill fins aconseguir que es recuperés i allí, en la seva convalescència, va començar una carrera musical que es consolidaria en guanyar el
Festival de Benidorm de 1968 amb la seva cançó "La vida sigue igual", defensada conjuntament amb
Los Gritos.
Julio Iglesias i Los Gritos al Festival de Benidorm de 1968
Dúo Dinámico - El submarino amarillo

Una altra bona curiositat que us portem en aquest primer programa, d’aquesta temporada de
El Temps Passa... i la música queda, és aquest "Submarino amarillo" que en la versió original va cantar
Ringo Starr i que aquí
Manolo de la Calva i
Ramón Arcusa es troben amb el problema que ells tenien molta més veu que
Ringo i els productors van empastar les bones veus del
Dúo Dinámico per acostar-la a la versió original i això fa que no destaquin com haurien de fer-ho, però és curiós i no està tampoc malament. També us l'hem extret del doble CD recopilatori de temes de
Beatles versionats per artistes espanyols "Con la ayuda de la amistad" que va publicar el segell RamaLama, si bé es va gravar originalment al disc "A nuestros amiguitos", un disc infantil del
Dúo Dinámico.
A dalt el Submarí Groc, a sota el Dúo Dinámico actuan
Los Tonks - Penny Lane

El 1967 el quartet barceloní
Los Tonks van treure el seu primer disc, un EP publicat per EMI-Regal en què el tema estrella va ser aquesta bona versió del "Penny Lane" del grup de Liverpool.
Los Tonks eren
Juan José Calvo, guitarra solista,
Àngel Cánovas (Barcelona 20-03-1947) guitarra de ritme,
Alberto Ruiz (Barcelona 18-04-1948) baix i
Felipe Romero (Sevilla 07-1949) bateria, durant un temps el guitarra va ser
Dario (Barcelona 19-06-1947). Encara traurien un altre disc i el grup es va desfer.
Juan José va entrar en els
Mustang substituint a
Marco Rossi mentre aquest complia amb els seus deures amb la pàtria, és a dir que es va anar a fer el soldat. També va tocar amb
Los Diablos i actualment ho fa amb
Los Sírex. Alguns dels seus membres creiem que van tocar, ja en els 70, en el grup
Imagen. Per cert i ronan als
Beatles, una de les regidores de l'ajuntament de Liverpool, va proposar canviar el nom d'una sèrie de carrers i places de la ciutat ja que ostentaven el nom de famosos negrers, és a dir gent que es va fer rica comerciant amb esclaus. Era un tema en el què tots els regidors semblaven estar d'acord, però el problema va sorgir quan es va veure que un dels noms a canviar era
Penny Lane, al conegut barri, plaça i carreró i és que actualment encara hi ha molts dels comerços dels que parlen
The Beatles en la seva cançó i de resultes d'això i tenint en compte que tant
Penny Lane com
Abbey Road formen part de les rutes turístiques britàniques. Per soposat, la moció va ser rebutjada.
Los Tonks
Massiel - And I love him

També la
Tanqueta de Leganitos, la nostra
Massiel, una altra incombustible, va cantar als
Beatles i aquest tema el extraiem així mateix del doble CD "Con la ayuda de la amistad" i cal reconèixa que
Maria Félix de Los Àngels Santamaría Espinosa, nascuda a Madrid el 2 agost 1947 i que va guanyar el
Festival d'Eurovisió el 1968 i el 1967 el de
Mallorca, en aquest cas amb "Rufo el pescador", un tema de
Manolo Díaz, realitza una bona versió i la seva pronunciació de l'idioma de Shakespeare és molt correcta. El seu pare era
Emilio Santamaría, un dels grans representants artístics de l'època i quan aquest va morir, el negoci va passar a mans del seu fill que també es diu
Emilio i va ser president d'
A.R.T.E. És clar que aquest tema en la versió original del grup de Liverpool es va titular "I love her" i també va ser composta només per
Paul McCartney per al LP "A Hard Day 's Night".
Massiel i Cliff Richard, primera i segun clasificat a Eurovisió 1968
Los Shakers - Michelle
Los Shakers madrilenys, liderats pel cantant
Ricardo Saez de Heredia, van ser teloners de
The Beatles en els concerts der Madrid i Barcelona de 1965, al costat de l'
Orquestra Florida,
Mochi,
Torrebruno,
Pekenikes,
Los Sírex i uns quants més i van gravar també versions de
The Beatles, però aquest tema és de
Els Shakers uruguaians i es trovaba al seu segon LP "Shakers for you".
Los Shakers començaren en el seu Uruguai natal imitan als
Beatles i inclus en la seva imatge, procuraven mantindre l'estética
Beatle i ser una réplica dels de Liverpool, con podreu veure a algunes de les carátules que os hem possat al
blog, però la seva carrera es va consolidar a l’Argentina. Eren
Hugo Fattoruso,
Osvaldo Fattoruso,
Roberto "
Pelín"
Capobianco i
Carlos Vila i funcionaren de 1964 a 1968. A principis dels 70 es va editar un disc amb cançons rebutgades titulat "Los Inéditos", pero alló que semblava podia ser un retorn no va funcionà. Finalment van tornar a reunirse el 2005, gravan un nou disc i es van llançar a la carretera. Aquesta peça també va ser composada solsament per
Paul McCartney, pero com a totes les seves composicions, signan els dos.
Los Diablos Negros – If I fell

Els madrilenys
Los Diablos Negros eren nois de casa bona, del barri del Retiro. L'embrió sorgeix el 1961 amb un grup anomenat
Los Vultures. Despres de canviar de baixista van passar a anomenar-se
Los Estrellas Negras i més tard
Los Diablos Negros. Eren
Manolo Pelayo (cantant i guitarra),
Paco Candela (guitarra i cors),
José Inclan (batería) i
Luis María Herranz (baix). La premsa franquista els va proporcionar fama de gamberros perillosos i incitadors al desodre públic i es que els seus concerts eren tumultuosos. Cal entendre que mentres a Catalunya la por els hi donaven els
cantautors, a Madrid el catalogat com a perillos va ser el
rock and roll. El 15 de desembre de 1963
Manolo Pelayo es

tret a coll d’una memorable actuació en una de les matinals del
Price. El 19 de març de 1964 son l’unic grup de Madrid que participa en un
festival Internacional en el Palau d’Esports de Barcelona devant de 15.000 espectadors i compartint cartell amb els suecs
The Spotnicks, els presentats com holandesos
Tony Ronald y sus Kroner's, l’argentí
Luis Aguilé i els catalans
El Dúo Dinámico,
Lone Star (a la foto) i
Los Mustang. L’any 1965 es reconverteixen a
Los Botines i a partir de 1966,
Manolo Pelayo es lanxa per la seva conta amb mes pena que gloria, la veritat, sen substituit a
Los Botines per
Camilo Sesto quan ancara era
Camilo Blanes. Los Diablos Negros van gravar 4 EP’s i aquesta cançó està treta d’un LP recopilatori amb totes les seves gravacions, publicat al 1984 por el segell Alligator Records que més tard es convertirían en Cocodrilo Records, però inicialment es trovaba a un EP de 1965, el quart i últim que van publicar, on també hi havie una bona versió del tema "And I love her" dels
Beatles que ere l'única cançó del disc cantada en castellà.
A dalt la prensa de l'época posan a "parir" a la juventut, a sobre
dues caràtules i a sota foto de Los Diablos Negros actuan
Los Ángeles – Con la ayuda de la amistad

Com nosaltres som molt amics dels nostres amics, avui acabarem aquest programa dedicat a
The Beatles amb una de les seves cançons més emblemàtiques i que va ser el gran èxit del cantant britànic
Joe Cocker. Ens la porten un dels millors grups de pop vocal de l'època, es tracta dels granadins
Los Angeles que
Quimet sempre afirma són els millors versioneros vocals dels
The Beatles a Espanya.
Quimet ens explica que en cada un dels seus concerts oferien dues parts, la primera eren els seus èxits i la segona, tot versions de
The Beatles.
Los Angeles van sorgir de
Los Ángeles Azules quan el seu cantant
Julian Granados va marxar. Ells es van reconvertir,
Poncho el bateria va passar també a cantar i va començar l'èxit d'aquest bon grup, de la mà del productor
Rafael Trabuchelli i gravant en els estudis Torrelaguna de Madrid per al segell Hispavox. Per cert que
Mario va coincidir amb ells en una sola ocasió, sent teloner de
Los Angeles al
Casino de Manlleu.
A dalt caràtules, abaix portada de la revista Fonorama
protagonitzada per Los Ángeles i a sota foto
Per suposat les versions que van fer els grups del pais sobre cançons d'
Els Beatles no cabrien en molts i molts programes, aixó d'avui sols es una petita mostra, un tast i es que els de Liverpool van ser
els artífexs de tot un canvi conceptual en la música moderna. Al llarg de la temporada que hem obert avui, els Beatles tornaran a sonar a El Temps Passa ... i la música queda i no una vegada, ho faran moltes ja que la seva vasta discografia ha estat multiverisonada i van ser el mirall en què es miraven molts d'aquells joves que buscaven l'èxit emulant als seus ídols, als grans entre els grans, The Beatles.
Des de les sintonies d'Altafulla Ràdio, Ona La Torre i Ràdio l'Hospitalet de l'Infant, acabarem per avui. Quimet està molt content perquè a més d'escoltar cançons de The Beatles, se'n va amb la butxaca plena d'euros ja que ell ha tocat gairebé totes aquestes cançons de The Beatles, Mario s'en porta menys, però també alguns i tancant la barraqueta, marxem amb la música capa una altra part.
Una cosa que hem decidit per aquesta
nova temporada que comencem avui es anar possan
Pin Ups. Els
Pin Ups son cuasi sempre dibuixos de noies en poses molt sugerents, si bé a vegades també es tracte de fotografies, però sense ensenyar res que pugui ser cualificat de pornogràfic. Aqui dons, teniu la primera
Fins la setmana que ve, sigueu bones i bons
Quimet Curull i Mario Prades
Dos tronats que ancara tenen il-lusió per viure i compartir música amb vosaltres
Enllaç per descarregar el programa
No hay comentarios:
Publicar un comentario