El Blog de Mario Prades i Quimet Curull

El Blog de Mario Prades i Quimet Curull

miércoles, 10 de abril de 2013

El Temps Passa Programa 11-04-2013

Per començar El Temps Passa... i la música queda d'aquest setmana us hem seleccionat una sèrie de clàssics del pop rock internacional, de fet anem a començar amb dues cançons de The Beatles i una d'Elvis Presley, en versió espanyola, és clar. A La Parrafada ens farem de nou una sèrie de preguntes curioses de difícil resposta i és que tant Quimet Curull com Mario Prades, és a dir nosaltres, seguim sent transgressors, una mica gamberros i molt curiosos. També tindrem la secció de La Música que es Feie en Català. Per tant i des de la xarxa d’emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles que emeten el programa anem a començar

Obrim la paradeta

Los Mustang – Conocerte mejor

Gairebé amb tota seguretat, els millors versioners de The Beatles a Espanya van ser Los Mustang, la banda liderada per Santi Carulla i aquest tema amb el que obrirem El Temps Passa... i la música queda d’avui, es trobava en un dels seus millors EP 's, publicat per EMI l'any 1964, encara que el tema estrella va ser "Ma vie" d'Alain Barriere. Va ser compost per Lennon i McCartney l'any 1964 per a la banda sonora del film "A Hard Day's Night" de 1964 i es va publicar el 10 de juliol de 1964, però com solia passar en el tàndem de compositors, encara que només va ser un d'ells qui la va escriure, al registrar-la consten tots dos, en aquesta ocasió va ser John Lennon qui va compondre "I should have know better". Els Mustang són l'única banda de pop dels seixanta que fins a la seva dissolució el 2000 ha mantingut els mateixos components originals. La veritat es que Los Mustang tenien una ventatge sobre els seus companys de profesió i és que ells, mitjançant gestió del segell EMI van signar un contacte amb Brian Epstein que els autoritzave a gravar les cançons dels Beatles a Espanya i en moltes ocasions abans de que es publiquesi la versió original. Aixó va fer que Los Mustang amb temes com “El submarino amarillo” o “Obladi Oblada”, la seva versió tingues xifres de vendes al pais molt superiors a las del nois de Liverpool. Per cert en els seus començamens i quan eren un grup instrumental sense cantant, van guanyar el concurs “El show de las 2” que presentava Joaquín Soler Serrano, la segona posició va ser per Los Sírex.

Los Sírex – Please please me

Un dels primers temes de The Beatles que van funcionar a Anglaterra i per descomptat a Europa i Amèrica va ser aquest que escoltarem ara i tot i que van haver unes quantes versions realitzades per grups espanyols nosaltres hem decidit portar-vos la que van fer Los Sírex en el que va ser el seu segon disc, un EP on el tema estrella va ser "Si yo tuviera un martillo” de Pete Seeger que van gravar i van portar a l'èxit Peter, Paul and Mary, al costat de “Quiero ser dichoso” i "Nobody but you" dues versions. El disc es va publicar l'any 1964 a través del segell barceloní Vergara que tenia les seves oficines al passeig de  Sant Joan, per sobre de la Diagonal. Los Sírex van prendre el seu nom, per suggeriment de Guillermo Rodríguez Holgado, baixista i compositor de gairebé totes les cançons del grup, d'un element que forma part de les ulleres ja que el seu pare es diu que treballava en una fàbrica d'ulleres. Per cert, al carrer Berlín de Barcelona, pràcticament tocant a l'Avinguda Infanta Carlota havia en els anys seixanta i les dècades posteriors una òptica que es deia també així Òptica Sírex, no sabem si encara existeix. Los Sírex eren en els seixanta, a més de Guillermo, Manolo Madruga (guitarra solista), Josep Fontseré (guitarra rítmica), Luis Gomis de Pruneda (bateria) que va substituir a Toni Mier i el cantant Antonio Miquel Cervero que al seu torn va substituir Santi Carulla. Manolo Madruga i Luis Gomis van morir l'any passat

Los Llopis – No seas cruel

Amb un euro preparat per el Quimet que s’ha fet un far de tocar aquesta cançó, arriven al programa Los Llopis. Aquest va ser un dels grans èxits d'Elvis Presley, a qui es coneixia com Elvis Pelvis i que en els seus inicis va ser vetat per les televisions nord-americanes que només emetien la imatge filmada del Rei, de cintura cap amunt ja que els seus moviments de maluc es van considerar provocatius i lascius. Los Llopis versionen molt bé aquest clàssic del rock and roll a un EP on també es trobaven "Rock a beating boogie", "La Puerta verde" i "Hasta luego cocodrilo". Los Llopis van ser els primer en fer rock’n’roll en espanyol al estil americà. Es van crear a Cuba l’any 1951 i inicialmente es van fer dir Cuarteto Llopis-Dulzaides, quan el músic Ñico Rojas va presentar als Germans Llopis (Frank i Nolo) el pianista Felipe Dulzaides. Amb el rock and roll, els turistes nord-americans a Cuba van començar a demanar que toquessin peces amb aquest ritme i van sorgir els primers rockers a l’illa. Orquestres com la dels Hermanos Castro (cap d'ells es diu Fidel ni Raul, no us confongueu), Orquesta Aragón o la Sonora Matancera inclouren rock and rol al seu repertori, aixó si, molt orquestrat i amb caire caribeny. Però Los Llopis van ser els primers que van gravar rock and roll en castellà prenent com a referència a Bill Haley i els pioners. Més tard es van traslladar a Mèxic i després es van vindre cap a Espanya, encara que la casa de discos els va voler canviar l'estil ja que havia d'explotar el fet que eren cubans. El terme "patxanguer" precisament prové d’aquesta cançó, un dels seus primers grans èxits aquí al país, "La Pachanga".

Los Milos – Pitágoras

Tota una lliçó de matemàtiques és la que ens porten aquest tercet valencià. Los Milos ens mostran en aquesta cançó una forma de comprende el teorema de Pitàgoras diferent a la que ensenyaban al col·legi, molt més distreta, la veritat. Los Milos eren Emilio Baldoví que els va deixà i va emprendre carrera en solitari, amb molt èxit, sota el nom artístic de Bruno Lomas, al costat de Salvador Blesa guitarra solista i tercera veu i Vicente Castelló guitarra acústica i segona veu. Van començar l'any 1959 i inicialment a Los Milos hi havia un quart component que va marxar perquè creia que la música havia de ser només reivindicativa, es deia Ramón Peleguero Sanchís i era de Xàtiva, del carrer Blanc. Es tracta del cantautor Raimon. Aquesta cançó es trobava en un EP publicat l’any 1961 i va ser recuperada a una col·lecció de CD’s editats per la revista Cambio 16. La cançó també es va incloure a un triple CD que va editar el segell Hispavox l'any 1994 titulat "Los Jóvenes (Las canciones en español de tus Guateques)" amb tot un seguit de artistes espanyols dels 60's. Quan Bruno Lomas s’en va anar, Vicente Castelló i Salvador Blesa van crear Los Top-Són que més tard es reconvertirien en Los Huracanes. Tots ells forman part de la cultura pop valenciana i avui en dia son noms de referencia quan parlem de música feta al pais valencià.

The Rocking Boys – Multiplicación

La cançó en la seva versió original en anglès per Bobby Darin, va ser interpretada per aquest en el film "En arribar Setembre", protagonitzat per Rock Hudson, Gina Lollobrigida, Sandra Dee i el propi Bobby Darin. Existeix també una bona versió a càrrec de Micky i un altre de Mike Kennedy, encara que amb tota seguretat una de les millors és la que van realitzar Los Blue Boys l'any 1962, però nosaltres a El Temps Passa... i la música queda us portem la que van fer The Rocking Boys i que van publicar en un EP editat per Belter també al 62, precisament amb la cançó "Cuando llegue septiembre" com a peça estrella. En aquest disc es van incloure “Que siga el twist” i “Seguir soñando”. The Rocking Boys es van formar a La Línea de la Concepción, a Càdis, a finals dels anys 50, influenciats per l'emissora de la base americana de Rota i la seva música. The Rocking Boys van començar fen twist i rock and roll, els géneres de moda a l'época i seguin les tendencies van anar passan al pop. The Rocking Boys van ser una de les millors bandes andaluses del principi de la dècada i també són un dels primers grups espanyols en sortir a l'estranger (Portugal, sud de França i el Marroc) i van tocar moltes vegades a Madrid i Barcelona. Inicialment The Rocking Boys eren José Gómez (guitarra i veu), Ricardo Oliveira (baix i veu), Carlos Jaime (piano i saxo) i Agustín Martínez (bateria i veu solista, però amb la mili a sobre es van produir canvis inevitables. Hi havia un cinquè membre a l'ombra José Garzón, a qui van conèixa a Ceuta i que és convertiria en el seu representant. Entre la gent que va ser membre de The Rocking Boys es troben Rafa (òrgan), que venia de The Brisk i després tocaria amb l'Orquestra Mondragón, Hans (bateria) que va tocar amb Los Mitos i José Luis Tejada (cantant) que posteriorment militaria en Barrabás. En total van gravar 16 EP's. A la foto els Rocking Boys amb Cantinflas.

La Parrafada

Avui a La Parrafada farem valer de nou la nostra innata curiositat i deixarem anar l'aire de nou preguntes. Preguntes d'aquestes a les que en la majoria de les ocasions resultaria molt difícil oferir una resposta coherent. Per tant nosaltres us les deixarem en suspens i comencem preguntant:

- ¿Per què Tarzan estava sempre ben afaitat si estava enmig de la selva i no disposava de fulles d'afaitar ni escuma?

- ¿Per què els Picapiedras festejaven el Nadal, si vivien en una època en què Crist encara no havia nascut?

- Si un advocat embogeix... ¿Perd el judici?

- Si com diuen en castellà la piscina és Honda ¿La mar és Toyota?


- Per què el ninot de Michelin és blanc i no negre com els pneumàtics?

- Per què es diu Terra el nostre planeta si el que hi ha en major quantitat és aigua?  

- Per què es diu ambulatoris als de la Seguretat Social si no es mouen de lloc?

- Per què el temps corre i vola... però no nada?

- Per què quan ens anem a dormir ens fiquem en el quart i no en el cinquè o el tercer?

- Quan una pel·lícula es diu que està doblada, És que tan sols es veu la meitat?

- Per què a la guantera del cotxe es pot trobar qualsevol cosa menys guants?

- Per què es plora com una magdalena i no com un bescuit o un donut?

Aquí us deixem unes quantes de les nostres preguntes curioses i si algú sap la resposta o té alguna altra pregunta interessant, doncs ja ho sabeu, a posar-se en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic i la compartirem amb tots els nostres oïdors i oidoras a través de les ones i del blog.

I tancarem La Parrafada parlant d'un popular programa de televisió i escoltant la seva sintonia
.

Waldo de los Ríos con Los Pekenikes – Soñar no cuesta nada

Galas del Sábado va ser un programa de varietats que, com el seu títol indica, s'emetia els dissabtes a la nit a Televisió Espanyola, en una època possiblement carca i antiquada, però en la qual la televisió només pretenia entretenir en lloc de dedicar-se a assetjar a gent coneguda i popular o dedicar-se a transgiversar la realitat per provocar un escàndol i gran sensacionalisme, com passa en l'actualitat amb tants programes a la petita pantalla conduïts i comptant com tertulians amb gent que pretén dir-se "periodistes" i que majoritàriament  no deixen de ser res més que porteres frustrades i dolgudes de la seva pròpia vida, buscant en els pretesos defectes dels altres ocultar els propis. 

Galas del Sábado va estar presentat per Federico Gallo (a la foto 1ª) i Laura Valenzuela (a la foto 2ª) i va estar en antena de 1968 a 1970. Aquest tema que us hem portat avui a El Temps Passa... i la música queda, va ser la sintonia i va estar composada per Waldo de los Ríos i interpretada per la seva orquestra conjuntament amb Los Pekenikes. La cançó es va incloure com a cara B d'un single amb "Cerca de las estrellas" a l'altre costat. El programa Galas del Sábado comptava amb  actuacions d'artistes nacionals i internacionals i  sobretot humor. Per Galas del Sábado van passar des de Karina a Patty  Pravo, sense oblidar a Tip y Coll, Los Brincos, Andrés Pajares, Mocedades, Marisol, Julio Iglesias i tants altres. En aquella època a Espanya només comptàvem amb una cadena de televisió que funcionés i una segona cadena, l'incipient UHF que començava, però Sabeu una cosa? tot i la limitada capacitat de la televisió i el reduït camp per seleccionar el programa per veure aquella nit, en moltes ocasions valia més la pena que l'actual programació amb tants i tants canals. Per descomptat havia molts menys talls publicitaris que a l'actualitat i els espais eren molt més curts.
 
El recordar Waldo de los Ríos

Ara deixarem La Parrafada i tornarem a la música escoltant a

Los Tops – Venus

Ja fa un munt de temps us vam prometre que escoltariam Los Tops i finalment aquí els teniu. Nosaltres podem tardar més o menys temps, però sempre cumplim les nostres promeses. Creiem que aquest és l'únic single que van gravar Los Tops sense Cristina que havia creat Cristina i Los Tops quan va deixar a Els Stop i que al seu torn, va deixar Els Tops i Cristina es va llançar definitivament en solitari. Aquesta era una de les poques versions que es van realitzar del tema "Venus" que va ser el gran èxit dels holandesos The Shocking Blue a Europa i América, la banda liderada per Mariska Veres (La Haia, Països Baixos, 1 d'octubre de 1947 - l'Haia, 2 de desembre de 2006) i que va ser el primer single d'un grup holandès en classificar-se en les llistes del Billboard nord-americà. Shocking Blue es van dissoldre l'1 de juny de 1974 i Mariska va començar una carrera en solitari, més aviat discreta, i es va unir al grup The Shocking Jazz Quintet l'any 1993

Los Ángeles – Raquel

Ens van demanar que puntxesim una altra vegada aquest tema de Los Angeles que havia estat composat per Alfonso González "Poncho" i nosaltres que ja sabeu que som dos tipus curiosos i als que segons quines normes, encara que les hàgim marcat nosaltres mateixos, ens agrada saltárnoslas de tant en tant, hem decidit que l'escoltarem, però la cançó us la extraiem d'un CD que van publicar Los Ángeles l'any 1996 i que no consta en la seva discografia oficial. L'àlbum el va editar el segell Magma Music i el va distribuir Blanco y Negro. Del grup original només estaven Agustín Rodríguez i Carlos Álvarez, al costat d'Alfonso González a la bateria, baix i veu que és el fill de Poncho, el cantant i bateria de la formació original que va morir en accident de circulació el 26 setembre 1976 al costat del seu company José Luis Avellaneda. Aquest CD titulat "Sus 14 grandes éxitos" va sortir 20 anys després de la mort dels dos membres del grup i va ser una manera de recordar aquell 20 aniversari tan tràgic que també va significar la fi del grup.

Los Puntos – Cuando salga la luna

Escoltarem avui a El Temps Passa… i la música queda a Los Puntos que eren un grup de Cuevas de Almanzora, Almeria i van triomfar plenament a tot l’Estat convertint-se en un dels millors grups espanyols de la seva època, sobretot ja en els 70 i gràcies a "Llorando por Granada". Amb aquest tema d’avui ens extralimitem de anys ja que és de 1973 i el va publicar Polydor, però va ser una de les  grans cançons de Los Puntos i ens l’han demanant mitjançan el correu electrónic i els vostres desitjos son órdenes per a nosaltres. Ja ho sabeu. El grup Los Puntos el integraven José González Grano de Oro (guitarra) i amb ell, el seu germà Alfonso que era el cantant, el baixista José Belmonte, el teclista José Antonio Martínez i Agustín "Tato" Flores a la bateria. Los Puntos funcionaren i molt bé de l’any 1967 fins el 1978, encara que els germans Alfonso i José González van refer Los Puntos ja a l’any 2008 i van treure un LP titulat “En el Reino del Agua” i posteriorment "Los Puntos 40 años". La veritat es que ara no sabriam dir-vos si estan en actiu o no.

Los Gatos Negros – Corre, corre

L’any 1966 i després d'haver tret un munt d'EP 's, finalment Los Gatos Negros van aconseguir publicar el seu primer LP amb el segell Vergara que es va titular "Los Gatos Negros" i del qual nosaltres us hem extret aquesta bona versió del tema "Keep on running" de Spencer Davis Grup i en el que es van incloure cançons del seu últim EP que va ser el més reeixit de la seva carrera com "Cadillac" i "Un efecto extraño", al costat de versions de Gary Lewis & Playboys o Dave Clark Five, però també van col·locar un tema seu, composat pel organista Carlos Maleras "No has de creer" que per cert utilitzava un Farfisa, com ens identifica immediatament Quimet. És clar que després de publicar aquest àlbum la discogràfica els va fer treure un single amb "Juanita Banana" en una cara i "Raška-yu" en l'altra... Quin canvi. La veritat és que a partir d'aquest moment Los Gatos Negros ja només traurien singles. Pels Gatos Negros passarien músics històrics del pop-rock català com Quique Tudela, Francis Rabassa que militaria a Barcelona Traction, Frank Mercader, Piero Carando que havia tocat amb Los Pájaros Locos, José María Mesa, Ernesto Rodríguez i Manuel Sanfeliu, entre d'altres. Quan van aconseguir fitxar per una multinacional van haver de canviar de nom ja que Los Gatos Negros estava registrat per Vergara i van passar a ser simplement Los Gatos i finalment ja en els 70 es van desfer. Alguns dels seus components van crear Furia que gravaria tres o quatre single interessants i ja als anys vuitanta i comptant amb Mone a la veu tornarien als estudis de gravació editant "Borrón y cuenta nueva", encara que van variar el seu estil a un pop molt més tecnificat que la veritat no va funcionar. Actualment segueixen en actiu, encara que de la formació original creiem que només està l'amic Quique Tudela. Carles Maleras va morir fa uns anys i sembla que també Piero Carando, encara que no hem pogut confirmar.

Jorge Querol con Los Go Go – Rudi enamorado

L'any 1968 el grup britànic The Locomotive publicarien un tema titulat "Rudi’s in love" que va tenir un relatiu èxit a Anglaterra i en els anys 80 gravarien els The Specials i que a Espanya seria versionat en un single amb "Algo me pasó" en l'altra cara , per aquest cantant del qual poc recordem que fes en solitari llevat que el van acompanyar el grup barceloní Los Go-Go, una bona banda de pop rock catalana de la qual va ser cantant de 1964 a 1967. Jorge Pérez Querol publicaria un altre single l'any 1969 amb el tema "¿A donde vas compañero?" i creiem que poc més va fer, encara que la veritat és que aquest tema que escoltem ara a El Temps Passa... i la música queda està molt bé i te reminiscències de soul i ska. De seguida Jorgue Querol es va incorporar a Vertice, una bona banda de rock progressiu catalana en la que també militava Max Suñer i que Mario ha punxat en diverses ocasions a Un Toc de Rock. Los Go-Go van publicar dos singles i un EP abans de desaparèixer, però l’any 1998 el segell Cocodrilo Records va recuperar moltes de les cançons que havien gravat i no es van publicar i trauria un LP titulat "Grabaciones y rarezas" en el què es va incloure el tema que estem escoltant ara. Al costat del cantant Jorge Pérez Querol, a Los Go-Go trobàvem a Fernando Gascó (guitarra solista), Albert Mitjans (bateria), Jordi Serra (guitarra rítmica) i José Valero (baix) i eren de Barcelona, del barri de Sant Gervasi. Per cert, durant un temps Óscar Janot va formar part del grup com a cantant i instrumentista. Al llarg de la seva curta carrera van versionar temes de T-Bone Walker, Spencer Davis Group, Muddy Waters, Procol Harum, Joe Cocker, Dave Clark Five, Wilson Pickett, Beatles, John Lee Hocker, Ray Charles i James Brown.

La Música que es Feie en Català

Yerba Mate – El paso del tigre

Aquesta cançó era la cara B d’un single amb “Deborah” de l’italià Fausto Lealli al altre costat. Els catalans Yerba Mate eren un grup de Barcelona dels que tenim poca información i que van gravar entre d'altres el tema "Tuset Street", posiblemente el més popular de la seva carrera i van debutar amb “El mirlitón”, una horterada imposada per la casa de discos i es movien per la Cova del Drac i després per Zeleste, el del carrer Platería, al costat de la Via Laietana, el primer. Yerba Mate van ser la primera macro-banda que a l’Espanya d’aquells anys van oferir dixie de qualitat des del Principat. Van començar a funcionar a finals dels anys seixanta i no hem de confondrels amb un grup del mateix nom que va treballar per Amèrica Llatina. Aquest tema que ens porten ara els Yerba Mate a El Temps Passa... i la música queda, és un clàssic del ragtime nord-americà, herència del xarleston. El single va ser publicat per Sonoplay i a l'altre cara hi havie "Deborah", una cançó del italià Fausto Lealli que fins i tot va gravar Wilson Pickett i amb ella va anar al Festival de SanRemo. Quan el grup Yerba Mate es va desfer, els seus músics es van anar integrar en diversos conjunts englobats dins de la "Ona Laietana". Curisament als Yerba Mate en moltes fons d’internet els clasifiquen com un grupo de soul, pero aixó no es així, l’unica cosa que tenien en comun Yerba Mate amb els grups de soul es que ells també feien servir metalls. Alguns del components de Yerba Mate creiem que van formà part d’un grup de Terrassa que es deien Mi Generación.

Santi Sans – El meu trastet

Santi Sans, aquest genial humorista català va gravar mols discos de monólegs, però també cantant, aquest EP es titulava "Santi Sans a la Cova del Drac" i el va publicar el segell Concentric l’any 1967 amb arranjaments i direcció musical del mestre Francesc Burrull i en el qual també trobàvem "Toca fusta", "El dormilega" i "Josep". Aquesta cançó està carregada de bon humor i ens explica la història d'un que té un Cadillac i quan han de portar-lo al taller del seu amic Ramonet, aquest li deixa un vell cotxe que té arraconat al taller i mira per on, totes les noies s'enamoren d'aquell "Trastet". Santi Sans va treballar i molt per TV3 i Televisió Espanyola i també en el cinema, destacant la seva tasca a "La Mini Tia" i "La Liga no es cosa de hombres" de Iquino, sense oblidar "Semos peligrosos, usease Makinavaja 2" i altres. Aquest tema que escoltem ara a El Temps Passa… i la música queda, era una versió del "Road Hog" de John D. Loudermilk, adaptada al català per Josep Maria Espinàs. Santi Sans va néixer a Barcelona l’any 1933 i amb 8 anys va fer una obra de teatre anomenada "Home casat, burro espatllat", però el seu debut professional en el món de la interpretació va ser l’any 1956, amb una obra d'Adolfo Marsillach i Amparo Soler Leal titulada "Acabados de casar, no molestar", al Teatre Windsor de Barcelona. Un dels discos mes divertis de Santi Sans es "Jaume el Conqueridor" on troben a l'actriu Crista Leem, una noia de molt bon veure. Per cert es va fer un altre versió de aquesta obra de teatre amb música de La Trinca. Per cert que no fa masa temps va presentar un llibre escrit per ell al show de Tony Rovira, la foto es d'aquell dia.

Rudy Ventura – Mustafa català

Rudy Ventura va gravar aquesta cançó en castellà en un EP de l'Orquestra del Mestre Josep Solà en el què ell a més de la seva trompeta va posar la veu i uns anys més tard la va versionar al català incloent-la en un dels seus LP's titulat "Catalunya, Catalunya" en el que va incloure tot un seguit de temes històrics de la música catalana com "Recordant la Monyos", "L'emigrant", "Els segadors", etc. fins i tot va versionar "L'Estaca" de Lluís Llach i que creiem que es va publicar a finals i dels seixanta. Rudy Ventura va ser un dels grans trompetistes catalans sorgits a finals dels cinquanta i que va tindre una brillant carrera com a músic, cantant i director d'orquestres en els seixanta i també va treball i molt al capdavant de conjunts. Mario coneixia a Rudy Ventura, de fet el músic català va estar a casa de Mario per entregar-li personalment el CD que va gravar en els 90 amb Montse Amor com a cantant i que era la seva jove esposa. La discogràfica Divucsa quan el va enviar, sol, es van passar i molt amb Rudy Ventura ja que no li van explicar exactament on vivia Mario i Rudy, a la seva edat, va anar caminant des de l'estació de tren de Salou fins a casa de Mario, a mig camí entre Salou i Vilafortuny, gairebé tres quilòmetres i podeu imaginar-vos que va arribar rebentat. L'amic Jaume Ventura Serra va néixer a Canet de Mar el 10 de setembre de 1926. Tots el coneixiem com Rudy Ventura, gran trompetista, cantant i director d’orquesta i grups. Va morir a Barcelona el 2 d’abril de 2009. Va cantar i molt en català i era un gran aficionat al futbol i al seu Barça. Al partit hi hanave amb la seva trompeta i s’el sentia allà al Camp Nou i tant.

Núria Feliu y Tete Montoliu – Tot és gris (Misty)

La Noia de Sants, la Dama de la Cançó Catalana, va gravar i actuar en moltes ocasions amb el gran pianista de jazz Tete Montoliu, fins hi tot ho van fer a Nova York (a la foto) i com a mostra aquí os portem aquesta extraordinaria versión del clàsic del jazz “Misty”, composada per el pianista nort-americà Erroll Garner l’any 1954. Núria Feliu la titula “Tot es gris” i aquesta cançó s’ha convertit en un dels gran temes dins del repertori de la cantant. Es va publicar l’any 1966 en un LP titulat “Núria Feliu i Tete Montoliu”. Junt a Núria i a Tete trovem a Erich Peter al contrabaix,  Billy Brooks a la batería i Booke Ervin al saxo tenor. Tete Montoliu es deie en realitat Vicenç Montoliu i Massana i va nèixer a Barcelona un 28 de març de 1933, va morir el 24 de agosto de 1997. Núria per la seva part es filla de la plaça d’Hosca, coneguda com la plaça del Sol d’Hostafrancs, pero ella va nèixer a la part que donava a Sants. Vam rebre un correo demanan-nos que os possesim un enllaç amb una pàgina del facebook dedicada a Núria Feliu i amb molt de gust os ofeririem la possibilitat de contactar amb aquest amic, tot sigui per recoltzar a l’amiga Núria de qui Mario havia sigut representant durant un temps, pero ara no el trovem, un altre dia.

I ara tancarem la secció i marxarem a les Balears

Los Z-66 – Haz de mi una isla

Aquesta cançó va ser el gran èxit del cantant britànic Noel Harrison, fill de l'actor Rex Harrison, aquell del "My fair Lady". si bé aixó que es el que us vem dir al programa no era veritat, fem fotre la pota, la cançó era de Joe Dolan. Ara ens la versionen i molt bé els Z-66 i amb ella tornen els mallorquins avui a El Temps Passa... i la música queda. Els Zeta, com s’els coneixia, estaven liderats per Lorenzo Roselló que després, quan es va llançar com a solista passaria a anomenar-se Lorenzo Santamaría. Els Z-66 eren una banda que compartia mànager amb Jimi Hendrix i The Animals ja que era el propietari del Sgt. Peppers, una sala a El Terreno, a la plaça Gomila de Palma de Mallorca i on ells havien fet jams plenes de rock i alcohol amb artistes que aquí només coneixíem de referències, com Jimi Hendrix, Eric Burdon, John Mayal, Noel Redding i el cantant dels Flowers Pot Men. Els seu manager era Mike Jeffrevs. Els Z-66 es formà a Mallorca l’any 1966. La formació original estava integrada per Vicenç Caldentey (guitarra), Pedro Brunet (saxo), Leopoldo González (baix) i Tito a la bateria. Mes tard, se'ls uniria el cantant i de fet, l'autèntic líder del grup Lorenzo Santamaría que venia de Los Brios. Quan Los Z-66, un dels grups histórics de Mallorca es van desfer, alguns d'ells van anar a Zebra on també militava Joan Bibiloni i gent de Los Bravos. Els Zeta van tornar a reunirse per celebrar el seu 25é aniversari amb un concert a l'Auditori de Palma de que va surgir un bon CD, a sota teniu la portada, la foto es d'aquell dia.

Los Talayots – Homburg (la sonata)

Aquesta va ser una gran cançó dels britànics Procol Harum, eclipsada per l'èxit de "Amb la seva blanca pal·lidesa", però al nostre parer, en qualitat és igual o superior. Els Talayots que son els que ens la porten ara, eren sis nois balears i van prendre el nom d'unes construccions prehistòriques típiques de les Illes Balears. Van gravar un parell o tres de singles per al segell Marfer. Aquest tema es trobava a la cara B d'un d'ells amb "El burrito rojo" a la A. En un altre dels seus singles versionen a The Bee Gees i van ficar "Worlds" i "Holiday". Per cert que del tema "Homburg" hi ha una versió molt bona a càrrec de los Gatos Negros, barcelonins. Volem fer un incis sobre la foto de la caràtula del disc que està presa a la plaça d'Espanya de Palma, just davant de l'antiga terminal d'Iberia, amb el monument a Jaume I al darrera i al costat de Cal Meca, una gran cafeteria que ja no existeix, on Mario, de nen, es prenia els "suaus".  Mario va estar viven al carrer Rey Sancho, molt aprop, carrer que feia cantonada amb la sortida del trenet de Soller per un costat i amb l'avinguda on estaba Can Meca, per l'altre. Mario vivia al número 28, just al costat d'una carnisseria, a casa de la padrineta Amelia Jordi.

Lone Star – Lo eres todo para mí

Acabarem amb un grup pel qual tant Quimet com Mario senten certa debilitat, es tracta de Lone Star "La Leyenda" i Pere Gener, líder del grup barceloní, en aquest tema, versió del "You mean everything to me" de Neil Sedaka, ens demostra que tenia veu per poder interpretar tot tipus de cançons, fins i tot les més melòdiques. El tema es va incloure al LP "Vuelve el Rock" que Lone Star van publicar l'any 1968. En aquest àlbum Lone Star són Pere Gener, Joan Miró, Rafa de la Vega i Enrique López. La millor formació en la història de Lone Star, si bé a finals dels seixanta va tenir una rotació de bons músics, entre ells Àlex Sánchez, Josep Maria Vilaseca "Tapi", Sebastià Sospedra, Luis Masdeu, Joan Vidal i altres. Quan van començar i per imperatius de la discogràfica, els seus dos primers discos els van signà com Conjunto Lone Star. Van ser el primer i l'únic grup espanyol que ha actuat en un portaavions nord-americà davant de més de sis mil soldats i l'oficialitat, va ser el Nadal del 1970 i es tractava del vaixell "JFK" de la marina nord-americana. Cal recordar també el concert que van realitzar, compartint escenari amb Eric Burdon, en la recta de l'estadi, a Montjuïc, davant més de 120.000 persones. De els Lone Star va dir Julian Molero: “A veces fue un tren de carga; otras, un expreso; alguna vez voló como un AVE, pero la Estrella Solitaria siempre fue un tren de largo recorrido”. Avui en dia a Lone Star s’els coneix en el mon de la músico com “La Leyenda”. A la foto un jovenet Pere Gener.

Ara tocarem el dos, pero aquí us deixem la nostre Pin-Up d’aquesta setmana que resulta ser una buixeta de molt bon veure.


Tanquem per aquesta setmana El Temps Passa... i la música queda, si bé us deixarem amb bona companyia, la de la xarxa d’emisores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles emisores que emeten el programa. Tanquem la paradeta i marxem amb la música cap un altre lloc, fins la propera setmana.

Quimet Curull i Mario Prades
Dos tronats que ancara tenen il·lusió per viure i compartir música i records amb tots vosaltres

No hay comentarios:

Publicar un comentario