El Blog de Mario Prades i Quimet Curull

El Blog de Mario Prades i Quimet Curull

miércoles, 16 de enero de 2013

El Temps Passa programa 17-01-2013

Nosaltres hem de reconèixa que som curiosos per naturalesa i diem curiosos que és una forma molt benigna de dir que som bastant "xafarders", clar que si bé tenim afany per saber, no ens dediquem a anar pregonant tot el que aprenem per allà o per aquí. Si que de vegades i des El Temps Passa... i la música queda hem parlat i explicat alguna que altre "intimitat", però sempre tenia a veure amb nosaltres i quan afecta a terceres persones hem estat sempre discrets i mai hem arribat a dir tot el que haguéssim pogut deixar anar. Us estareu preguntant A sant de que ve tot aquest preàmbul? És cosa simple, avui al programa i dins de La Parrafada tornarem ha fer-nos preguntes d'aquelles curioses que tenen molt mala contestació, si més no referint-nos a respostes amb lògica. També tindrem al programa d'avui i dins de la secció de la Música que és Feia en Català una curiositat: Camilo Sesto cantant en la llengua de Mossen Cinto, clar que com la veritat és subjectiva, aixó no és cert del tot, ja ho comprovareu escoltant El Temps Passa... i la música queda o entrant al blog del programa. Per tant i des de la xarxa d’emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles que emeten el programa nosaltres 

Obrim la paradeta
.
Dúo Dinámico – Quisiera ser

Curiosament aquest tema, un dels més recordats en la carrera del Dúo Dinámico, no recordem haver-lo punxat mai a El Temps Passa... i la música queda i vam rebre una petició a través del Facebook de Montse Aliaga que ens ho ha recordat i per descomptat, quan ens vam adonar d'això vàrem decidir que havia arribat l'hora que el Dúo Dinámico tornés a sonar al programa i sobretot aquesta cançó. Per cert que "Quisiera ser" va ser el títol del seu musical. Suposem que el Dúo Dinámico no han de ser excessivament supersticiosos, nosaltres almenys no ho som i és que aquest EP on es trova "Quisiera ser" va ser el disc 13 dels que van publicar Manolo i Ramón. Lagarto, lagarto. Creua els dits i toca fusta. El Dúo Dinámico va néixa a Barcelona el 28 de desembre de 1958. La primera actuació en públic la van realitzar al programa "La comarca nos visita", de Ràdio Barcelona. En aquest moment van voler dir-se The Dynamic Boys, però el presentador del programa, Enrique Fernández, els va presentar com Dúo Dinámico. Manolo i Ramón van acceptar aquell canvi de nom i així han entrat a formar part de la història de la nostra música. Fa un temps vem obrir la polèmica quan el nét d'Enrique Fernández es va posar en contacte amb nosaltres per demanar-nos que aclarisim el tema sobre el fet, sembla ser que errat, de que el seu avi no sabia anglès, però Manuel de la Calva, tot i que estem en contacte, no ens a confirmat ni desmentit res i al nét de Enrique Fernández, al qual li hem demanat unes dades per a comptar una part interesant de la vida profesional d'aquest gran radiofonista que va ser el seu avi i realitzar La Parrafada sobre ell, tot i que ens va enviar material gràfic (la foto es d'aquell dia i ens la va cedir la familia), no ens ha enviat la informació sol·licitada, per tant la polèmica seguirà aquí, sobre la taula ja que nosaltres res més podem dir i la secció especial pendent.
Manolo i Ramon, a sota cobertes de discos

Sandie Shaw – Marionetas en la cuerda

Amb aquesta cançó, cantada en anglès per descomptat, la cantant britànica Sandie Shaw, va guanyar el Festival d'Eurovisió de l’any 1967 i per això li va lliurar el premi a Massiel quan aquesta el va guanyar l'any següent. La cantant britànica Sandie Shaw era una molt alta i una de les seves peculiaritats era sortir a cantar a l'escenari sempre descalça. Sobre aquest fest es va dir de tot i el més benigne va ser que calçava una talla tan gran de sabates que no trobava de la seva mida a les botigues. La veritat és molt més simple, Sandie Shaw sortia descalça perquè li venia de gust. La cantant anglesa  Sandie Shaw  es deia en realitat Sandra Ann Goodrich i va néixa el 26 de febrer de 1947 a Londres. Aquesta cançó en anglès i amb el títol "Puppet on a string" va ser número 1 en el Regne Units i també es va classificar en les llistes americanes, encara que no recordem si va pujar molt alt. De fet es la cançó per la qual avui en dia es recorda a l’anglesa Sandie Shaw. L'any 2004 es va publicar un CD recopilatori amb tots els seus èxits cantats en castellà i que van titular "Marionetas en la cuerda - Sandie Shaw Canta En Español", per supossat.

Los Pasos – La Moto

Los Pasos van ser descoberts per Manolo Díaz que havia militat a Los Sonor i ja treballava en solitari i com a productor. Manolo va compondre per ells “La moto” i ple d'ingenuïtat, la va presentar a Alain Milhaud perquè aquest produïs a Los Pasos. Aquest va dir que el grup no li interessava ja que estava treballant amb Los Bravos i sense taller-se ni un pel, va agafar la cançó i va fer que la gravessin Los Bravos, conseguin enrrederí la sortida del disc de Los Pasos. De fet aquest va ser el tercer single de Los Pasos. La cançó va ser, al costat del "Black is black" els grans èxits de Los Bravos. La versió de Los Pasos és al nostre parer molt millor, però les vendes més importants van ser per el grup de Mike Kennedy, llavors anomenat Mike Kogel. Los Pasos eran un bon grup que es van formar a Madrid i els seus membres provenien de Los Flaps, Los Sonor i Los Diablos Rojos. Estaven liderats pel teclista José Luis González, al costat de Álvaro Nieto, Luis Enrique Baizán que ere germà de l'actriu i cantant Marta Baizán, Joaquín Torres i Martín Careaga. L’any 1968 Los Pasos protagonitzen la pel·lícula "Long-Play" de Javier Setó al costat de Gracita Morales i José Luis López Vázquez, inclouen diverses cançons en la seva banda sonora. Los Pasos van funcionar de 1966 fins 1969. Mes tard Álvaro Nieto va crear La Compañia i Luis Baizán i Joaquín Torres al costat de membres dels Pekenikes van fundà Taranto's. Per cert que Manolo Díaz també es l'autor del tema "La parada del autobús" que van gravar Los Bravos.

Los No – Moscovit

Vem rebrte un correu demanan-nos aquest tema de Los No i hem duptat perque ja l’haviem escoltat la passada temporada, pero aquí el teniu perquè soni a El Temps Passa… i la música queda. El grup barceloní Los No van guanyar el concurs de conjunts de la sala Lesseps, on es celebraven les famoses matinals que van substituir al Price. Continuadors de l'esperit trallero de Los Salvajes i seguidors de The Who, compraven la roba en Garvi, botiga situada en una travessia de las Ramblas barceloninas amb l'estètica més moderneta del moment. La llavor de Los No està en Cristone y Los Poker, grup apadrinat per Mary Santpere. El seu cantant que es feia dir Cristone era en realitat Toni Miró, actualment un famós modista i comptava amb Victor Portolés i el bateria Quique Gallego que s'aniria a Cristina y Los Stop. El grup es dissol, Toni Miró funda Los Go-Go als que va deixà per dedicar-se a la moda i Víctor Portolés l'any 1966 decideix fundar el seu propi grup. Neixen Los No que estava format per Angel Pascual París (Badalona 15-11-1946) al baix, José Luis Tejada Barrio (Barcelona 16-03-1947) com a cantant, Víctor Portolés Molina (Barcelona 01-05-1945) guitarra, Roberto Shalom (Barcelona 02-07-1946) a la bateria i Jean Pierre Gomez (nascut al Marroc francès el 17-10-1948, però de pares espanyols). Van signar contracte amb Vergara i publicarien dos EP 's, tots dos l’any 1966 i que es van gravar en els estudis de l'Ateneu de Gràcia. Més tard José Luis Tejada s’aniria de cantant a Barrabàs, Jean Pierre Gómez va tocar amb Gente Feliz i La Mosca i al final s'incorporarien a Los Canarios i Eddy i Roberto tocarien a la banda de Nubes Grises. Roberto moriria a Eivissa a principis dels 70.Als 70 Los No van tornar i es va treure un single que va passar desapercegut. Alguns dels seus components entre ells Antoni Duran, van crear Tuset 31. Aquesta cançó que escoltem ara es trovaba al segon EP de Los No, editat l’any 1966 i va ser censurada, tot i que si escolteu la lletra tracta als moscovites de borratxos i a les nenas de Moscu de lleugeres de cascos, pero al régim tot el que podia recordar al comunisme, ni que fos per a posar-lo a parir, no l'hi feia cap gracia. Aixó sí, la cançó és va censurar per a emisions per la radio, però el disc és podía comprar a les botigues.

Los Sírex – Tus celos

Los Sírex, un dels millors grups de la seva època, va aconseguir posar quatre temes propis en un disc, es va titular "Los Sírex interpretan sus propias canciones", era de 1964 i trobàvem, a més d'aquest tema que escoltem ara “San Carlos Club”, "Si yo canto” i “Piensa en mi". Una curiositat, tot i que el tema "San Carlos Club" consta com a seu, se'ls va acusar de que era un plagi de "Route 66" en la versió de Chuck Berry i que ells només havien posat la lletra. El mateix va passar amb "Si yo canto" que veritablement era una èxit de Silvie Vartan que al seu torn va copiar de Brenda Lee. Coses de la música espanyola dels seixanta. “Tus celos” es una cançó que no va estar composada per Guillermo, el baixista del grup com var ser habitual, la signaven el grup senser. Los Sírex van ser el millor grup de pop sorgit a Catalunya que es dedicava a gravar cançons pròpies, sense deixar de costat les versions. Los Sírex van inventar un pas de ball que es va anomenar el "pas Sírex" i el ballaven conjuntament en l'escenari quan actuaven. Quan van començar el cantant era Santi Carulla que els va deixar per anar-se a Los Mustang i amb la incorporació d'Antonio Miquel Cerveró anomenat Lesli i "El Anxoveta" i amb Guillermo Rodríguez Holgado (baix), Manolo Madruga (guitarra solista), José Fontseré (guitarra ) i Luis Gomis de Pruneda (bateria) va ser la formació que va obtenir els grans èxits del grup en els 60. Lluis i Manolo van morir al passat mes de setembre. La primera vegada que a la província de Tarragona es va realitzar un festival revival, va ser l’any 1988 i el va organitzar Mario Prades a les Festes Majors de la Pobla de Mafumet i el cartell el van configurar Los Sírex, Los Salvajes i Los Diablos. Després van haver uns quants més, com un que Mario va celebrar al Divertipark de Cambrils i en el qual Los Sírex van retrobar-se amb el guitarra Manolo Madruga, a qui no veien des dels anys 70, quan va deixar el grup i va marxar amb la seva dona a viure a Alemanya.

Los Mustang – Snoopy contra el Barón Rojo

Al famós aviador alemany de la que es va dir La Gran Guerra, el Baró Von Ristoffen sembla que no el va derrotar el capità canadenc Roy Brown com diuen els llibres d’historia. Nosaltres a El Temps Passa… i la música queda hem esbrinat que va ser el popular Snoopy, aquell que sempre anaba amb el Charlie Brown. Això al menys deien els nord-americans The Royal Guarsmen en una nisaga de cançons que tractaven sobre aquest esdeveniment. Aquí el tema va ser interpretat pels postres eterns versiones, el grup barceloní Els Mustang, liderats pel cantant Santi Carulla i que mantenin els seus componets originals, es van desfer l’any 2000. Precisament per aquest fet Mario els hi va lliurar una placa a la edición de la Fira Internacional del Disc i Cinema de Col·leccionisme que ell coordinava a Catalunya i Andorra, tret de Barcelona que la feia Mikel Barsa directament, va ser a l’edició de Malgrat de Mar i la va recollir Santi Carulla personalment. La veritat es que van haver intents per part del segell EMI per separar a Santi Carulla del grup i fer-lo cantar en solitari, una cosa que ell no va volgue fer mai. Fins i tot el van portar a un Festival de la Canción del Mediterráneo que es feia a Barcleona, cantant ell sol. Los Mustang eren Santi Carulla (cantant), Marco Rossi (guitarra solista), Antonio Mercadé (guitarra rítmica), Miguel Navarro (baix) i Tony Mier (bateria).
 

La Parrafada

Amb música que ens porta Chus Martínez y su Conjunto i al so del ritme sambero de "Incendi a Rio", tot un clàssic, avui anem de nou a fer-nos preguntes en La Parrafada. Preguntes que si més no seran curioses i moltes d'elles amb difícil resposta si és que n'hi ha. Per tant Quimet Curull i Mario Prades posaran a treballar la seva curiositat preguntant-se:

- Per què un lladre és un xoriço?

- Per què les prunes negres són vermelles quan estan verdes?

- Si les caixes negres sempre queden intactes després d'un accident aeri Per què no fan els avions amb el mateix material que les seves caixes negres?

- Per què al llit se li diu llit i a la còmoda còmoda Si el llit és molt més còmoda que la còmoda?

- Per què les llunes d'altres planetes tenen nom, però la nostra sol li diem lluna?

- Per què en una festa d'aquestes que es diuen "de barra lliure" l'única cosa que mai està lliure és la barra?

- Si un home que passeja es queda aturat en una vorera i mira una dona que es despulla al costat de la seva finestra és considerat un voyeur, per què si un home es despulla en una finestra i una dona el mira des de la vorera, l'home és considerat un exhibicionista?

- A quina edat es converteix un home en Viejo Verde?

- Per què s'utilitzen agulles esterilitzades per aplicar les injeccions letals en les execucions?

- El tret de gràcia, on té la gràcia?

- Per què es diu a la pilota "pilota" i a la bota "bota" si allò que bota és la "pilota" i no la "bota"?

- Per què a les pel·lícules al cotxe del protagonista sempre troba aparcament lliure?

- Per què a les pel·lícules el cavall del bo sempre corre més que el cavall del dolent?

Després de tantes preguntes sense respostes i tenint en compte que en el calaix ens hem deixat moltes més que potser us plantejarem en algun futur programa, nosaltres, gent preocupada per saber i atresorar aquesta gran riquesa que és el coneixement i tenint en compte una altra pregunta que se li acut ara al Quimet sobre la marxa referint-se a això del "saber"

- Por qué és diu alló de que “el saber no ocupa lugar" i el primer que necessitem per anar a l'escola és una cartera?

Enigmàtica pregunta que deixem, com les altres, a l'aire perquè cadascú intenti trobar resposta si és que n'hi ha, és clar. Si la trobeu ja ens ho fareu saber a través del correu electrònic.

I amb tanta pregunta ens anem ara a la secció que dediquem a la música en català.

Lo Música que es Feia en Català

Los Dayson – No la canteu més

Ara parlarem de Camilo Sesto, una de las grans veus del pop espanyol si be mirar-lo, la veritat es que avui en dia resulta més haviat patetic. És clar que si parlem de Camilo Sesto val a dir que abans de tocar amb Los Botines havia format part d'un grup d'Alcoi anomenat Los Dayson que van treure un sol EP. Aquesta cançó dels Dayson que us portem avui, amb Camilo Blanes (Alcoi, Alacant, 16 de setembre de 1946) com a cantant i també bateria, està cantada en català, de fet a part del EP van gravar dues cançons en català, aquesta és una d’ellas. Després d'editar un disc, l'any 1965 Los Dayson viatgen a Madrid per participar en el concurs de Televisió Espanyola "Salto a la Fama", on toquen "Flamenco" de Los Brincos. Després d'aquesta actuació i com no van guanyar, la resta de membres del grup van tornar a Alcoi, però Camilo es va quedar a la capital del Regne. Va haver de dedicar-se a tocar instruments i a fer cors per a altres músics a fi de poder sobreviure. L’any 1966 s'uneix a Los Botines i participen en "Los Chicos del Preu" de Pedro Lazaga, pel·lícula en la qual Camilo Sesto va tenir un paper com a actor. Ancara va treballar a un altre pel·lícula que ara no recordem el títol. Després de complir amb els seus deures amb la pàtria, és a dir la mili que va fer a Almeria, l'any 1970 va iniciar la seva carrera en solitari com Camilo Sesto i de la mà de Juan Pardo que va ser el seu descobridor i productor.

Els Corbs – El mon

Com ja us vam comentar en passats programes de El Temps Passa… i la música queda, Els Corbs van versionar el R & B que ens arribava d'Anglaterra, però no menysprearen els grans temes italians, com "El mundo" que es trobava en aquest EP publicat per Edigsa i ells van convertir en "El mon", un gran èxit del cantant italià Jimmy Fontana que per cert, també la va gravar en castellà i català. Us vem prometre fa uns quans programas que l’escoltariem i aquí està. Nosaltres sempre cumplim, si bé moltes vegades es fa tard, però sempre arriva. Els Corbs eren cinc joves catalans que van gravar per Edigsa i en total enregistraren un parell d'EP's. En aquest també trobaven “Nit sense fi” que es una versión d’un èxit italia de The Rokers que van versionà i col·locar a les llistes americanes The Grass Roots i a Europa The Living Daylights, junt al tema “L’última vegada” i la quarta cançó va ser “Cansat d’esperar-te”. Per cert, en l’altre EP que van gravar per Edigsa van incloure una versió del "Home de la pandereta" de Bob Dylan, un modest instrument convertit per obra i gràcia de l'adaptació al català en un tambor i és que ells la van titular “El senyor del tambor”. Els Corbs també van gravar en castellà signan com Los Corbs, aixó si.


Dolors Laffitte – Soc una bleda

Antigament les mares deien als seus fills que quan volguessin casar-se, havien de fer-ho amb "Una noia aixi com cal" i Dolors Laffitte ens explica en aquesta cançó que ella era una d'aquestes noies, però com es considerava una bleda, quan fos gran canviaria completament i sempre diria que SI a alló que ara, quan li demanava un noi, ella deia sempre NO. Les quatre cançons d'aquest EP publicat per Diàbolo l'any 1973, eren composicions de Jaume Vidal Alcover. Maria Dolors Laffitte i Masjoan va néixa a Roda de Ter, a l'agost de 1949, va morir a Girona el 15 de febrer de 2008. Va ser una cantant en llengua catalana que va incloure en el seu repertori cançó d'autor, música tradicional catalana, lírica trobadoresca, va recuperar la música antiga, sefardita i va difondre l'obra de poetes catalans. Va estar vinculada en els seus inicis al moviment de la Nova Cançó i va ser coneguda artísticament com Dolors Laffitte i posteriorment com Maria Laffitte. Va començar a cantar l'any 1964 a la seva ciutat d'adopció, Manlleu i va gravar el seu primer disc "Cançons occitanes" l’any 1968, amb tan solo18 anys. L'any 1968, va participar al costat de Lluís Llach (tot dos junts a la foto i Llach sense la gorra) al Festival de la Cançó de la Mediterrània amb la cançó “A cara i creu”, escrita per Josep María Andreu i Lleó Borrell, el single va ser editat per el segell Concentric, i aquell mateix any va rebre el premi Disc Català de l’Any.

Salvador Escamilla – Germà

Aquesta cançó us la extraiem d'un EP de Salvador Escamilla publicat l'any 1963 pel segell Edigsa sota el títol "4 Cançons Premis". Com el títol indica les quatre cançons van obtenir premis en diversos festivals, encara que no interpretades en ells per Salvador Escamilla, aquest gran radiofonista que va ser el pioner en posar cançons en català en el seu programa "Radioescope" que s'emetia a través de Ràdio Barcelona. Aquest tema composat per Josep Maria Espinas, va guanyar el Festival de la Cançó de l'Ametlla del Vallès, festival del qual també era "L'Agenda" però en el vinil van incloure "Mallorca Feliç encara" que creiem va guanyar el Festival de la Cançó de la Selva del Camp (Tarragona) l'any 1963 i una altra del Festival de la Cançó del Mediterrani "Se'n va anar". En la gravació a Salvador Escamilla el van acompanyar el Conjunt Eminent. Salvador Escamilla i Gómez va néixa a Barcelona l'any 1931 i va morir també a la Ciutat Comtal el 30 de març de 2008. Radioescope es va posar en marxa l'any 1964, posteriorment a la publicació d'algun dels seus discs i Salvador Escamilla va ser un dels principals impulsors a través dels mitjans de comunicació de la Nova Cançó i la música en català (a la foto Salvador Escamilla i Serrat), un apartat en el què també hem de destacar un programa anomenat "Barcelona Internacional" que un parell o tres d'anys més tard i així mateix realitzat en català, va començar a ser emès a Radio Joventud la Voz de Cataluña, des dels vells estudis del carrer Saragossa i que estava conduït per Josep Maria Bachs, Ángel Casas i un tercer del qual no recordem el nom. Realitzaven matinals al cinema Gayarre de Sants amb actuacions dels artistes de la Nova Cançó. El programa va tenir un seriós problema quan a algú de l'equip de producció se li va ocórrer sortejar una estufa Súper Ser i un matalàs Pikolín, almenys un dels guanyadors va haver d'anar a reclamar-lo a la Pikolín ja que no li donaven el premi i després de fer-li lliurament del matalàs, Pikolín va reclamar el pagament a l'emissora ja que pel que sembla res sabien del concurs. Allò pensem que va provocar l'acomiadament de dos dels presentadors i només va quedar Josep Maria Bachs que per cert, vivia en aquella època a la Bordeta, a Barcelona, ​​just al costat de l'Església.

Salomé – Una música

Una altra gran cantant que va cantar en castellà i català va ser Salomé. La segona guanyadora del Festival d'Eurovisió, ja a l’any 1969, encara que ella va haver de compartir el primer premi amb altres tres participants. La veritat es que va ser un festival completamente atípic i amb molta pol·lémica, un dia d'aquest parlarem d'aixó. Aquest tema era la cara A d'un single publicat pel segell Belter l’any 1968 amb "Tens la nit" a la cara B. Salomé es diu en realitat Maria Rosa Marco Poquet, i va néixa a Barcelona el 21 de juny de 1939. Des de fa molts anys resideix amb la seva família a València. A més de gravar amb Belter, també ho va fer amb Iberofón, Zafiro i creiem que amb algun altre segell discogràfic mes. L’any 1962 va guanyar un altre gran festival, tot i que aquest d'aquí, us parlem del Festival Internacional de la Canción del Mediterráneo, conjuntament amb Raimon i defensan la cançó "Se'n va anar". Per cert que Salomé i Raimon van guanyar gràcies a Manuel Fraga Iribarne, aleshores Ministre d'Informació i Turisme que va fotre la pota. Un altre dia escoltarem el tema i us explicarem la història.
Salomé al Festival de la Mediterrànea, a sota cobertas de discos

Massiel – El era mi amigo

Aquesta es una de les bones cançons de Massiel i la va interpretar en directe a una pel·lícula protagonitzada per Bruno Lomas i Pilar Velázquez, on també surt la "Tanqueta de Leganitos" junt a Micky i en el film la acompanyen en les seves actuacions Los Tonys. La pel·lícula va ser dirigida per Víctor Auz l’any 1967 que en principi era guionista i aquest va ser l'únic film que va dirigir, però sempre s'ha dit en el mundillo musical i cinematogràfic de l'època que amb "Codo con codo" van voler fer una segona part de "Megaton Ye-Yé". Per cert “Codo con codo” ens fa un recorregut per les sales i clubs del Madrid d’aquells anys, amb locals que veritablemenet existien com Consulado, Piccadilly i el Royal Bus. La "Tanqueta de Leganitos", com es coneixia a Massiel, va representar a Espanya per accident al festival d'Eurovisió de 1968 i un 6 d'abril de 1968, Mario ho recorda per que aquella nit de dissabte es trobava d’acampada amb uns companys de la colla del carrer Bassegoda a Santa Coloma de Cervelló, dons bé, Massiel va guanyar interpretant una cançó del Dúo Dinámico que havia de cantar Serrat, però aquest va decidir en l'últim moment que si no ho feia en català, dons no la cantava. És clar que segons va explicar Massiel en un programa de televisió i Serrat no ho va desmentir, Banca Catalana va posar a la seva disposició dos maletins amb diners i com el Noi sabia que tenia moltes probabilitats de no poder tornar al país, suposem que devia pensar que les penes amb pasta gansa són menys penes. De fet a Espanya va poder tornar en aquella ocasió, però va ser vetat durant molts anys a Televisió Espanyola, en aquell temps la millor televisió del país i l’única. Massiel es diu en realitat María Félix de los Àngeles Santamaría Espinosa i va néixa a Madrid el 2 d'agost de 1947. De fet i tot i bones cançons editades posteriorment com "María de losGuardias", Massiel viu del record del "La La La", però gairebé ja ningú es recorda del Trio La La La que la van acompanyar, de fet tenien que acompanyar a Serrat. Oi que no? La veritat es que el Trio La La La van tindre problemes amb Massiel i aquesta no les va agafar per la gira que va fer despres d'Eurovisió. Més tard van ser contractatades per Julio Iglesias i amb elles va guanyar a Benidorm l'estiu del 68 amb "La vida sigue igual", es clar que Los Gritos també van tenir a veure en el triomf. El Trío La La La així mateix, van estar amb Julio Iglesias a Eurovisió, l’any 1970. Nosaltes només recordem el nom d'una d'elles, la menys agraciada físicament que era Merche Valimaña.Aquí al blog veureu una foto de Mario Prades amb Massiel, fent-li una entrevista.

Los Agnis – Muchacho de nuestra época

Los Agnis es van crear l’any 1964, a Collblanc, just a la frontera entre Sants i l’Hospitalet de Llobregat. Entre els local son es movien trovabam l’Oro Negro de Collblanc i el Bar Alegría, a la Florida. L’any 1966 Los Agnis eren Antonio Ponce (guitarra), Toni Parés (cantant), Pedro (bateria), Santi (guitarra) i Carlos Barberá (baix).  També sembla ser que van tindre alguns cambis i per el grup va passar Johnny, de veritable nom Joan Parés i que era germà de Toni, el cantant i en algun moment va tocar també a The Murderers, un grup de Santa Eulàlia. Joan Parés també va militar com a baixista l’any 1965 a The Finder’s. Mario havia ballat en moltes ocasions al ritme de Los Agnis que entre altres llocs con els que ja us hem dit, acostumaven a tocar també en una sala de festes situada al carrer Jocs Florals, per sota de l'estació de metro Mercat Nou, per supossat llavor era Mercado Nuevo. Estava en un pis, però no recorda el nom del local. Per cert que aprop d'on estava aquesta sala de la que Mario no recorda el nom, és on assaja La Companyia Elèctrica Dharma. Que sapiguem Los Agnis, tot i ser un bon grup amb bons seguidors, només van publicar aquest single amb la versió del tema de The Mamas & The Papas en una cara i "Muchacho de nuestra época" en l'altra, aquesta última que és la que escoltem ara a El Temps Passa… i la música queda, era una compossió d'ells i el single de Los Agnis el va editar el segell Marfer l’any 1966. 

Los Salvajes – Hoy comienza mi vida

Aquesta cançó estava inclosa en el primer EP que van publicar Los Salvajes a través del segell Marbella, subsegell de Vergara, l’any 1964 i que no va tindre cap mena de promoció. Van ser un dels millors conjunts de la seva época i un dels més agresius, de fet dins de les seves moltes versiones destscaven temas dels Stones o The Troggs, sempre la part més dura del rock. Los Salvajes eren Gaby Alegret (cantant), Andy González i Francisco Miralles (guitarres), Delfín Fernández (bateria) i Sebastià Sospedra (baix) que era de Collblanc i en els 70 s'incorporarà a Lone Star. Després d'actuar en diverses ciutats alemanyes, Los Salvajes vanfitxar per EMI i l’any 1966, quan el grup ja era conegut i funcionava a nivell vendes, aquest EP en el que també hi avie una versió dels Beatles i que va passar amb més pena que glòria en el seu moment, va ser reeditat amb diferent caràtula, per Marbella a fi de treure-li suc. El tema que escolten avui és una versió italiana on Gaby intenta posar un toc romàntic desenfadad, però no ens pregunteu de qui era. Per cert, us explicarem una anécdota. A Delfí, el batería, els pares van decidir comprar-li l’instrument per salvar les cadires i mobles de la casa per que amb dues baquetes, es dedicava a “tocar” tot el que trovaba en el seu camí.

Tony Dallara – Yo que no vivo sin ti

El cantant italià Tony Dallara va publicar un va muntar de discos a Espanya i va cantar moltes de les seves cançons en castellà, com aquesta que us hem portat ara a El Temps Passa... i la música queda, tot un clàssic de la música italiana que va gravar i va compondre Pino Donaggio l'any 1965, arribant a gravar-la fins i tot en català, si no estem equivocats al rebuscar en el "baül dels records" de la nostra ment. Tony Dallara, es diu en realitat Antonio Lardera i va néixa a Campobasso el 30 de juny de 1936. L'any 1960 va guanyar el Festival de San Remo juntament amb Renato Rascel amb la cançó "Romántica" que es va convertir en tot un èxit a Italia. Tony Dallara havia començat la seva carrera musical publicant l'any 1957 el single amb "Em piace questa vucchella" i durant els anys seixanta va treballar també al cinema, va participar en un total de 5 pel·lícules. La veritat és que a partir de 1962 va començar el seu declivi a Itàlia i Tony Dallara es va dedicar a atacar altres mercats, com el francès i per descomptat l'espanyol, participant en diversos festivals a Espanya, entre ells el de Mallorca on va guanyar amb "Margarita" . Des de fa anys la seva carrera se centra més en la televisió, Tony Dallara és comentarista de la RAI.

Matt Monroe – Alguien cantó

Quan parlem de cantar en castellà i fer-ho amb molt mala pronunciació, però dolenta, dolenta de debò, Quimet sempre posa com exemple el del britànic Matt Monroe i no està gens equivocat. Com una imatge val més que mil paraules, en aquest cas convertim la imatge en so i us portem el gran èxit de Matt Monroe en castellà "Alguien cantó". De veritable nom Terrence Edward Parsons, aquest gran crooner angles al qual vam conèixa com Matt Monroe era nascut a Londres, l'1 de desembre de 1930, encara que algunes fonts d'internet donen 1932 com el seu any de naixement, si bé nosaltres pensem que estan errats. Matt Monroe va morir a causa d'un càncer al Cromwell Hospital de Kensington, el 7 de febrer de 1985. Tres cançons van marcar la carrera discogràfica de Matt Monroe a Espanya, aquesta que escoltem ara que es va publicar en single l'any 1968 amb "De repente un día" a l'altra cara, “Toda pasará” i "No puedo quitar mis ojos de ti", però el britànic Matt Monroe va treure un munt de singles en castellà enfocats al mercat de parla hispana, tant al del nostre país com a l'Amèrica Llatina.

Adamo – Mis manos en tu cintura

Tancarem el programa d’avui escoltan a Adamo que va ser el Rei d’aquells guateques que s’organitzaven en cualsevol lloc a fi de que la juventut pogues ballar i divertir-se per poques peles i amb un tocadiscos de maleta. També i com no, per poguer tenir una mica d’intimitat  i ballar cançons “agarraets” que aixó sempre era agraït. Aquesta va ser una de les grans cançons de Salvatore Adamo i era de les bones per “ballar”. Tots deien que Adamo era francès, però no era cert, tampoc era belga, con deien altres, Adamo havia nascut a Comiso, a l’illa de Sicília, a Itàlia, l’1 de noviembre de 1943, però els seus pares van emigrar a Bèlgica per guanyar-se la vida. Le veritat es que las  fans d'Adamo el van odiar quan l’any 1969, creiem que va ser, és va casar amb la seva secretaria i presidenta del Club de Fans, una noia més aviat lletjeta, segons es deia, nosaltres la veritat es que no recordem cap foto seva si bé Quimet diu que si que ell la recorda. El que les fans no sabien o no havien volgut assabentar-se, és que es tractava de la seva eterna núvia, amb la qual Adamo va començar a sortir sent gairebé uns nens i devien haver-lo admirat per aixó, ja que la glòria i el triomf no el va divinitzar fins al punt de buscar-se una Miss Món d'aquestes de "toma pan y moja" que treuen la pasta i després d'aconseguir fama es divorcien amb les butxaques plenes, com sol passar en tantes ocasions. De fet, encara segueixen junts.

Conclou per avui El Temps Passa… i la música queda, però abans de fotre el camp us deixarem la nostra Pin-Up d’aquesta setmana que resulta ser una xicota molt marinera.


Ara toquem el dos, u quedeu amb companyia de la de la xarxa d’emisores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles que emeten El Temps Passa... i la música queda. Quimet i Mario us dicen adeu, però tornarem la propera setmana, a reveure.

Quimet Curull i Mario Prades
Dos tronats que ancara tenen il-lusió per viure i compartir música i records amb tots vosaltres

No hay comentarios:

Publicar un comentario